Mitt liv

fredag 11 mars 2011

Separationsångest, förväntan och självförtroende

Äntligen fredag igen och ikväll kommer älsklingen. Idag har varit en bra dag förutom midfullnessövningen på behandlingen. Vi skulle lyssna på sådan kyrkomusik med munkar och bara dem sa det så ville jag bara trilla ihop på golvet och börja gråta, skrika, slå mig själv. Jag bad om att få slippa och gå ut så länge och det fick jag. Det löste sig men jag kände mig så patetisk och feg. Sen vände det och jag tänkte mest på hur kul jag ska ha ikväll med Simon och Nathan. Alkohol (cider, brännvin och körsbärsvin) och sen krogen, det kan ju inte bli bättre.

Jag hatar för övrigt min separationsångest. Jag har ett sånt enormt problem med en sån liten sak som att läsa ut böcker för jag vet hur mycket jag kommer sakna dem. Och trots detta så vill jag bara läsa ut dem för att få börja på en ny bok. Idag läste jag ut Erlend Loe's "Gör vad du vill" och den är ju så jävla bra. Nu vet jag inte riktigt vilken jag ska läsa. Får väl gå in på rummet och kolla bokhyllan. 



Hade på mig min nya skjort-klänning igår på behandlingen och i stort sätt alla sa att jag såg jättebra ut när jag hade den. För en gångs skull så kände jag mig halvsnygg. Skönt! Och sen kom Nathan och färgade mitt hår blont, eller ja, gult till en början och idag blir det vit toning efter duschen.


Nu har jag fått i mig en shake och ett äpple, är mätt som fan och ska dra ner till gymmet. Eftersom jag skippade det igår måste jag träna lite hårdare. Kände att kroppen behövde vila efter tre dagars träning plus att jag inte hade ätit så mycket. 


Over'n'Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar