Mitt liv

måndag 17 januari 2011

Kurt Cobain

Nu har jag sett dokumentären "Who killed Kurt Cobain" och jag vet inte vad jag ska tro. Ja, jag kan ju tänka mig att han var självmordsbenägen men med tanke på att han hittades utan handskar (ser det ut som på bilden) och det inte fanns något fingeravtryck på geväret, inte ens på avtryckaren, så låter det ju samtidigt som att någon skulle skjutit honom. Sen vet vi ju alla att Courtney Love är lite smått galen. 
Kurt var verkligen jättevacker. Inte sådär så jag hade velat ha honom om han funnits nu och sett likadan ut som då, men att titta på, som ett konstverk. Han har makalösa linjer och jag älskar förstörda personer. Han var förstörd på riktigt!
Jag har även tränat men det känns jobbigt att inte kunna göra armhävningar och träna med hantlarna. Vill bara att såren på armen ska läka snabbare så jag kan ta av stripsen och börja träna som vanligt igen för just nu blir det bara magen och benen. Men om en vecka eller nått så blir det armar med. Längtar!
Behandlingen på S:t Lars ringde idag förresten. Jag ska in på ett möta på fredag för att skriva kontrakt och träffa min kontaktperson och sen den 31/1 så börjar jag. Åh, jag vill bara börja nu. För er som inte vet så är det en DBT-förberedande behandling mot självskadebeteende, självmordstankar och Borderline personlighetsstörning. Jag hoppas verkligen att det fungerar, i alla fall om några år, för jag orkar inte med detta mycket längre. Jag vill bara må bra, vara frisk, och leva!

Från en sak till en annan så ska jag snart till min systers lägenhet för att hämta pappas reservnyckel. Simon kommer igen vid nio, halv tio så då ska vi hem till pappa och ha lite ensamtid med varandra. Jag ska krama ihjäl min älskling framför tv:n. Perfekt!

Har förresten varit och handlat idag. Jag köpte:
En röd t-shirt med texten "Fear Less Hope More"
Ett par röda trosor
En ny tungpiercing (min förra var för kort)
En ny giraff (typ sprattelgubbe)
Hårspray
Babyservetter
Och så köpte Simon en träbit som är formad som ett G med en giraff i. Den är jättesöt!
Jag har glömt att skriva att jag avgudar giraffer, ni som känner mig vet nog det sen tidigare och nu vet ni andra det med.

Over'n'Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar