Mitt liv

tisdag 18 januari 2011

Förvirrad över framtiden

Jag är så kluven. Lisa vill ta bort sina ärr och bli frisk men Teo vill det inte. Det är ju trots allt en del av mitt förflutna så vare sig jag har dem kvar eller inte så kommer jag alltid att minnas hur det såg ut förr. Men jag vill kunna gå ut med kortärmat på sommaren utan att någon ska titta, och ändå så bryr jag mig inte så mycket om att folk gör det. Deras blickar skadar mig inte längre, jag är starkare nu. 
Det jag tycker är jobbigt är att jag var tvungen att ta till dessa rakblad för att överleva, fungera. Jag vill bara kunna gå tillbaka i tiden och inte börja skada mig, men det går inte. Och jag vet att man inte ska frukta det förflutna för det behöver inte se likadant ut i framtiden. Men framtiden skrämmer mig i alla fall. Jag vill inte ha det såhär för evigt, jag vill leva ett dugligt liv och kunna andas vanligt. 
Vi får se hur det går med behandlingen nu. Den börjar ju snart och jag ser fram emot den som fan. Dock så skrämmer det mig. Är så rädd för att inte klara av det, rädd för att misslyckas. Jag klarar inte av ett misslyckande till.
 
Simon, jag älskar och saknar dig <3
 
Over'n'Out

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Du skrev: "Lisa vill ta bort sina ärr". Vet du hur man går tillväga för att göra det? Vilka behandlingar man kan få? Väldigt tacksam för svar (eedman@live.se).

    Ps. Kämpa på!

    SvaraRadera
  2. jag förstår att framtiden kan vara skrämmade och att du känner rädsla för att misslyckas..men jag vet från egen erfarenhet..att livet kan vara så skönt utan att skada sig..ta en dag i taget och va bestämd mot dig själv att JAG SKA KLARA DETTA HUR MYCKE ÅNGEST;RÄDSLA jag än har...jag tror på dig..sätt inte förhöga krav på dig själv bara...utan ta en dag i taget..kämpa på du kommer fixa de...

    SvaraRadera