Mitt liv

tisdag 16 augusti 2011

En dag i taget

Nu åker jag snart till Lund för att träffa min terapeut E där. Antar att jag ska skriva på kontraktet för DBT idag och ångesten tär just nu på mig. Det ska bli skönt på ett sätt att få behandlingen för då kanske allting löser sig tillslut. Men jag måste ta mig till de friska riket också, och det är det som skrämmer mig. Tänk om jag inte orkar kämpa? Tänk om jag fastnar? Tänk om jag ger upp? Tänk om jag inte klarar av att sköta mig så de slänger ut mig? Nej, jag får leva för idag istället för att jag ska må bättre i framtiden så allt jag måste göra nu är att bara ta mig dit för denna dagen så tar vi nästa gång en annan dag.


Jag kunde inte somna inatt så jag skrev tre nya kapitel. Det var jättelängesen men nu känns det som att jag är på gång igen och det är skönt. Kanske behöver jag skrivandet i alla fall. Kanske behöver jag det för att överleva.

Ska även och hämta mina zolpidem idag och sen till djuraffären för att köpa nya möss till Sherlock. Han bara slarvar bort dem hela tiden och då börjar han leka i gardinerna och biter i våra tår istället.

Over'n'Out

1 kommentar:

  1. Hej

    hittade din blogg via Linas blogg, jag lider också av självskadebeteende såsom överdosering av medicin och skär mig, ytligt men det är ändå självskadebeteende. intressant att följa din blogg, känner igen mig en del. jag har inte blivit diagnostiserad borderline men det är inte omöjligt att jag har det då flera läkare tror på det. kram

    SvaraRadera