Mitt liv

lördag 6 augusti 2011

Ångest och sorg

Det blev inget skrivande igår och dagen innan det även om det var planerat. Mitt mående var och är värdelöst. Har i alla fall fått aktivitetsersättning men den ligger på 2000 mindre ut i månaden så nu måste jag och Simon söka bidrag för att kunna ha ett hem. Men det är väl bara till att kämpa vidare och låna andra människor som metaforiska kryckor ett tag. Det känns dock skönt att veta att jag nu är sjukskriven till november nästa år och inte behöver stressa med att må bättre utan kan ta behandlingen och fokusera på den.


Igår orkade jag inte skriva då, som många vet, det var ett år sen Emma dog. Jag besökte hennes grav, med Simon, för första gången och skäms lite över att jag inte klarade av att stanna där mer än två minuter. Jag vill kunna sitta där och prata med henne men det går inte. Det gör för ont!
Istället så åkte vi till Center Syd och jag shoppade bort min sorg.
Det blev:
Ett par gröna byxor 199:-
Ett grönt, randigt linne 30:-
Ett grönt linne med cupcakes och texten "Sweet love" 35:-
En t-shirt 99:-
Ett Betty Boop block 5:-
En lila BH 179:-
Mc Donalds :( 39:-
Godis :( 47:-
Två par tights 20:-
Två enrgidrycker 20:-
En rosa tyllkjol 29:-

Så sammanlagt så handlade jag för 702 kr och hade redan innan bestämt mig för att inte överskrida 700 kr. Inte så farligt ändå. Och jag är mycket nöjd med inköpen.

Nu ska jag nog sminka mig lite och kanske även fixa håret för jag orkar inte se ut som mig själv.

Over'n'Out

3 kommentarer:

  1. Har du sökt bostadstillägg till aktivitetsersättningen?

    SvaraRadera
  2. Bra:) Brukar ju ta ett tag, fk är ju inte dom snabbaste...

    Du får inte mina ögon, dom är en av dom få grejerna jag gillar med mig själv:P

    SvaraRadera