Mitt liv

lördag 13 augusti 2011

Den tomma ångesten

Jag vill festa idag, vara social och träffa underbara vänner. Men jag har ingen dricka och kan inte åka iväg för att handla det för jag måste vara hemma med Sherlock och jag kan inte heller lämna honom ikväll för att gå hem till vänner och dricka.
Jag vill släppa allting och bara vara. Vara mig själv, vara någon annan, mitt andra jag. Jag vill synas och älskas och veta om det. I denna lägenheten är det kallt, tyst och tomt. All lycka är bebisen och Simon men han åker iväg ikväll.
Vill ni får ni komma hem till mig och dricka men som sagt var, har ingen själv så undrar om jag i så fall kan köpa av någon. Annars får jag kanske betala för lite vin av kära grannen.

Jag är fortfarande glad sen igår men det börjar lägga sig. Jag har en enorm smärta i magen, den drar, sliter och krampar. Jag känner igen det så starkt. Det är ångesten som besöker. Nej, jag trodde inte att en kattunge kunde ta bort ångesten men jag har i alla fall någon att ta hand om och som behöver mig och därför måste jag överleva.

Over'n'Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar