Mitt liv

torsdag 10 februari 2011

Tack Eliza

Vill tända ljus och bara mysa. Mitt psyke är inte nu vad det borde vara och jag känner att jag inte gjort det som borde göras. Lite dåligt samvete och även skam för mig själv. Jag tränade inte idag, orkade inte, mådde inte bra, varken psykiskt eller fysiskt, har inte dammsugat, inte skrivit. Fan, jag skulle ju behövt göra allt detta idag. Och nu, trots en kopp kaffe så håller jag på att somna här framför datorn. Men vill inte sova nu. Vill ligga och kramas med Pojkvän framför en skräckfilm vid namn Dark Water. Han sitter just nu och mobbar mig lite för att jag pratar förvirrande. Antar att detta beror på tröttheten. 
Jag vill tacka min förra lärare Eliza för det underbara stödet. Jag tänkte på hur mycket hon hjälpte mig när jag var fjorton år. Jag hade i stort sätt inte vågat ta itu med mina känslor innan dagen då hon ställde en, för mig, väldigt viktig fråga. "Hur mår du egentligen?" löd den och från den dagen har jag haft övermycket känslor och får nu lära mig att kontrollera dem igen. Jag är glad för att hon frågade mig det därför att om hon inte hade gjort det så hade jag kanske ännu idag gått och hållit inne allt. Även för att det var den första gången som jag verkligen kände mig sedd och att någon brydde sig om mig. Till och med idag hjälper denna starka kvinna mig enormt mycket och hon är en makalös förebild. 
Så om du läser detta Eliza så vill jag tacka dig för allt du gett mig. Hade gärna velat ta en kaffe med dig eller någonting och bara prata om det positiva som hänt i våra liv de senaste 4-5 åren. Tänk på saken är du snäll?

Och ni andra får ha en bra natt och sova så gott så hörs vi säkerligen imorgon. För nu ska jag krypa ner i min pojkväns famn och mysa mig till sömns. 

Over'n'Out

1 kommentar:

  1. Jag vill bara säga att jag är så fruktansvärt stolt över dig, över allting som du åstadkommit. Jag är stolt över att kallas din Lillasyster, jag älskar dig Mitt solsken och Storebror <3

    SvaraRadera