Mitt liv

tisdag 8 februari 2011

Jag stoppade min panik

Hade en sådan enorm panik på bussen hem från behandlingen. Det kom bara in mer och mer folk på bussen, jag började skaka, trodde att jag skulle svimma eller spy, något av det och därför skämma ut mig som fan. Jag kunde inte ringa pappa och prata med honom för då vet jag om att jag hade brutit ihop, så istället bytte jag till gladare musik i öronen och började använda en färdighet som man får lära sig på behandlingen som handlar om att man ska fokusera sig på någonting, observera det och beskriva det. Och det gjorde jag med min känsla och mina andetag. Vet ni vad? Det fungerade fan i mig. Det fungerade verkligen. Först när vi kommit halvvägs och paniken var som värst så ville jag bara hoppa av, vid Botulfsplatsen så var det lite lättare och på centralen så var det inte alls så farligt. Visst, ångesten är fortfarande kvar men jag känner mig inte svimfärdig i alla fall. Underbart!

Så nu blir det lite mat och sen drar jag ner på gymmet för att få ur mig det sista som vanligt. Det blir ett hårt muskelpass idag. Extremt intensivt med en hel del tyngd. Jag behöver det.

3 kommentarer:

  1. Hej, vi känner inte varandra, men har följt din blogg sen i förgår.
    Jag tycker det är starkt gjort av dig att använda en av färdigheterna =)
    Jag har gått på DBT på BUP, men tyckte inte att det fungerade.
    Iallafall, tycker jag att du är stark även din "sjukdom".
    Lycka till med gymmet och allt, jag håller tummarna för dig :)
    MVH Emmelie
    ps. Jag heter XxSolitudexX på BDB om du undrar :)
    hej då.

    SvaraRadera
  2. Emmelie: Jag tror att DBT fungerar för alla som verkligen vill sluta. Jag har testat det förr men var inte mottagbar. Nu vill jag verkligen sluta, klarar inte av att skada mig mer och nu tror jag att det äntligen kan fungera.

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte riktigt vad jag vill egentligen.
    Jag vill inte leva och döden känns så problem fri.
    Den ända vägen ut är döden känns det som.
    jag vill inte och orken har tagit slut för att jag ser ingen framtid längre, allt är bara svart.
    Om du undrar mer så läs min blogg, skriver inte så ofta med det händer när jag orkar.
    http://confusedinsuicide.blogg.se
    Jag håller tummarna för dig! :)

    SvaraRadera